
Сучасна
молодь, яка вона? За загальними правилами виховання і навчання згуртована в
навчальних закладах: школах, училищах, коледжах, університетах. Якою ми її
бачимо і якою вона є насправді? Чого прагне досягти у власному житті, кого
вважає прикладом для наслідування? На вулиці ми проходимо мимохідь, у міському
транспорті ми пліч-о-пліч, вдивляємося у їхні очі, намагаємось зрозуміти, та не
завжди розуміємо, намагаємось почути, та не завжди чуємо. А наше майбутнє у
їхніх руках. Для формування особистості у них є багато прикладів навколо, і
початкове пізнання світу відбувається через призму наших бачень, нашої поведінки,
наших та родинних цінностей. Якщо ми хочемо, щоб світ став кращим, потрібно
починати з наших вчинків, а потім власним прикладом спрямовувати ріст молодої
людини в правильне русло.
Щодня я приходжу на роботу в навчальний заклад і
потрапляю в молодіжне середовище, в такий собі потужний, енергетичний бум, який
від вибуху стримують лише стіни навчального закладу. Після уроків ця сила з
дещо втраченою енергією, «розтікається» по власним домівкам. Тобто, ми,
вчителі, приймаємо на себе основний удар молодої, працездатної енергії, яку,
вміючи, можна перетворити на позитивний трудовий та життєвий досвід, розвинути,
укріпити ті здібності, які закладені природою.
Вони прийшли до мене в групу кожен із своїм багажем
знань, життєвим досвідом, настроєм на навчання та планами на майбутнє. Спочатку
ми придивлялися і прислухалися один до одного, вивчали настої, поведінку,
здатність на ризиковані вчинки. Головне з перших днів бути готовими розуміти
один одного, зробити перший крок в закладені фундаменту добрих відносин. І
посіяне зерно дасть гарний врожай. В наших відносинах ми довіряємо один одному
і разом рухаємось вперед: вони – до самоствердження, самовдосконалення, я – до
вершин педагогічної майстерності. Спонукати учня до бажання розкрити і
розвивати свої здібності можна у сприятливому для цього середовищі. Тут важливо
передбачити, який в подальшому буде результат такої кропіткої праці. Учень
повинен сам зрозуміти, як використати отримані знання, досвід в подальшому
житті.
Творча група учнів «Джерело» утворилась на передодні
обласного конкурсу «Моя велика родина», в рамках Всеукраїнського конкурсу
«Робітнича професія – 2009». В мене виникла ідея зняти фільм про наш навчальний
заклад, а саме про роботу учнівського самоврядування. Учні зацікавились, адже
це була слушна нагода спробувати себе в ролі режисера та актора. Задумка
визріла в цікавий сюжет, ролі розприділені, почалась робота. Ми задіяли велику
кількість учнів та викладачів, зняли сюжети уроків виробничого та теоретичного
навчання, святкову лінійку до Дня вчителя. Особливість задумки полягала в тому,
що день був святковим і уроки проводили самі учні, а викладачі відпочивали і
спостерігали. Не обійшлось звичайно без попередньої підготовки учнів: теми,
плани уроків, консультації, лекції, задачі… . Далі кропітка комп’ютерна обробка
відзнятого матеріалу. Але це ж обрана нами професія: оператор комп’ютерного
набору. І результат – переможці! Назва «Джерело» остаточно закріпилася, а
перемога спонукала до інших цікавих проектів.
Відкритий урок в рамках обласного семінару. Творча група
талановитої обдарованої молоді «Джерело» під керівництвом викладача хімії та
біології вищої категорії Мекеди В.В. береться за пошуково-дослідницьку роботу і
показує відмінний результат. Учні навчилися планувати, проектувати,
досліджувати обрану предметну область, самостійно знаходити інформацію з різних
джерел, розкривати своє бачення проблеми та висловлювати власну думку. Поряд з
цим здобуваються навики комп’ютерної обробки інформації, вивчаються новітні
комп’ютерні технології. Ні що так не спонукає до розвитку, як відмінний
результат. І всі ті витрачені сили повертаються з повна у такому бажаному слові
«перемога». 2009
р.. Обласний семінар лідерів учнівського самоврядування на базі нашого училища.
Себе показати, на інших подивитися. Творча група знову працює під керівництвом
Мекеди В.В. над проектом «За здоровий спосіб життя». За мультимедійну
презентацію береться Кравчук Анастасія. З пошуком інформації їй допомагає
Король Вадим. Статистичне дослідження проводить Буковська Оксана. Доповіді
готують Бондаренко Іван, Сівченко Тетяна. Новий
проект на рівні Головного управління освіти і науки України в Черкаській
області: «Сім духовних святинь малої Батьківщини». Творча група учнів «Джерело»
під моїм керівництвом готує фотоальбом «Сім духовних святинь Жашківщини». Учні
Бондаренко Іван, Охота Людмила, Білошицька Анна, Завірюха Януш досліджують
витоки, джерела духовності нашого краю. Така робота спонукає до роздумів,
пізнання духовних цінностей рідної сторонки. Ми відвідали краєзнавчий музей,
пам’ятні на історичні події місця. Робота визнана переможцем! І наступного
2010-го року ми закріпили позицію переможців даного конкурсу збірочкою
авторських віршів Кравчук Анастасії, комп’ютерне оформлення Буковської Оксани.
Майстер-клас «Інтеракція – шлях до майстерності» в рамках
обласного семінару «Школа кращого передового педагогічного досвіду Валентини
Мекеди» також відбувся за участі творчої групи обдарованої талановитої молоді
«Джерело». Відкритий урок з хімії спонукав до створення пошуково-дослідницького
проекту з хімічним експериментом, над яким успішно справилась Білошицька Анна.
Повідомлення-нарис (інформаційний проект) презентувала Кравчук Анастасія,
учнівський проект - Король Вадим та Буковська Оксана. Підготування таких
проектів потребують високих знань та навиків використання комп’ютерних
технологій.
І не можна не згадати про ще один напрямок дослідження
наших здібних, талановитих учнів: Всеукраїнської історико-етнографічної
експедиції учнівської та студентської молоді «Україна вишивана» під
керівництвом викладача української мови та літератури нашого училища Кловак
В.П.. Два роки поспіль цікаві матеріали дослідження української вишивки та
знайомство з майстринями-вишивальницями
нашого району займають перші призові місця.
Учні творчої групи «Джерело» розвинули в собі високі
комунікативні якості, що дозволило їм співпрацювати з різнити творчими
керівниками і створити проекти, варті перемоги на обласному та Всеукраїнському
рівні.
А ще були і є перемоги у навчанні: відмінники за
результатами іспитів, два курси поспіль – І місце серед учнівських груп ПТУ
№38, переможці трьох турів конкурсу «Нумо дівчата!»… Якось я запитала учнів:
«Що вам найбільше запам’ятається за роки навчання в училищі?». І вони
відповіли: «Як багато роботи ми зробили!», і почали перелічувати всі конкурси,
проекти, відкриті уроки, олімпіади, предметні тижні, дослідження… . Отже, не
сумували. Зараз
мої герої на порозі до випуску. І хочу їм побажати постійно стимулювати бажання
самовдосконалення, брати на озброєння кращий передовий досвід колег, творчо
відноситися до обраної професії, а в майбутньому і до своєї роботи.
Класний
керівник, майстер виробничого навчання групи №15 по професії: «Обліковець з
реєстрації бухгалтерських даних, оператор комп’ютерного набору»
Липовецька
Наталія Анатоліївна
|