Існування цієї програми зайвий раз доводить, що
безкоштовне ще не означає погане. Створення програми, призначеного для
тривимірного моделювання та анімації, - це неймовірно важке завдання. А якщо до
цього додати, що за таку титанічну роботу розробник не отримає жодної
винагороди, крім вдячності 3D-художників, то може здатися, що створення
безкоштовного професійного редактора тривимірної графіки неможливо. Проте
проект Blender не тільки з'явився на світ, а й активно розвивається, не
поступаючись ні в чому комерційним аналогам. Секрет успіху криється в тому, що
до роботи над Blender може приєднатися будь-хто. Багато з інструментів, які
з'явилися в цій програмі, були додані абсолютно різними людьми, які створювали
ті чи інші функції для вирішення своїх завдань. Однак справедливості заради
варто помітити, що Blender починався як комерційний проект, але пізніше був
закритий і відроджений вже з відкритими вихідними кодами. У порівнянні з комерційними розробками розмір
цього редактора зовсім мізерний - лише кілька десятків мегабайт. Одне з
найголовніших переваг програми - кроссплатформенность. Blender однаково добре і
стабільно працює в Linux та Windows. Крім того, програма може функціонувати навіть
на ПК з дуже слабкими конфігураціями, аж до нетбуків. Мінімальні вимоги до
системи більш ніж скромні: процесор з одним ядром, що працює на частоті 1 ГГц,
оперативна пам'ять 512 Мбайт і відеокарта з підтримкою Open GL і обсягом
пам'яті не нижче 64 Мбайт. Програма
включає в себе великий арсенал засобів для створення тривимірної графіки. Так,
в Blender можна оперувати системами частинок, контролювати ваги окремих
частинок при текстуруванні, застосовувати напрямні при анімації та
використовувати зовнішні сили, наприклад вітер. Крім того, в програмі є симулятор флюїдів,
який відкриває перед користувачем величезні можливості по створенню ефектів
текучих тіл, таких як дим або рідини. У режимі реального часу користувач може
прораховувати фізичні задачі, наприклад моделювати поведінку м'яких тел.
Програма дає можливість редагувати NURBS-поверхні, використовувати метаболіт і
налаштовувати оснащення персонажів.