Управління силою думки
Пристрої введення інформації в комп'ютер існують вже
досить давно і встигли значно змінитися і еволюціонувати. Починаючи з
клавіатури і миші, що збереглися майже в первозданному вигляді і до цього дня,
і закінчуючи всілякими джойстиками, геймпад і рулями, вони застосовуються не
тільки для роботи, але і розваг. Не кажучи вже про всяку екзотику, що поступово
входить в повсякденне використання, начебто пультів дистанційного управління
або аналогів WiiMote, що дозволяють управляти героями ігор за допомогою власних
рухів. Тепер же на зміну їм та іншим традиційним пристроїв введення поступово
приходять принципово нові маніпулятори, самим незвичайним з яких є продукт
компанії OCZ під назвою Neural Impulse Actuator (NIA).
Принцип дії
Розвиток маніпуляторів відбувається паралельно з
розвитком ігрової індустрії. Сьогодні гри не тільки забирають величезну
кількість часу у людей усіх поколінь і підлоги, а й удосконалюють людини: якщо
Nintendo Wii зміцнює фізичний стан (всі маніпулятори, такі як WiiMote і WiiFit,
розраховані на активний рух), то є й інші, призначені для вдосконалення якостей
людини, пов'язаних з діяльністю мозку - концентрацією та увагою. До них
відноситься і OCZ NIA. Що ж таке NIA і як поводитися з цим унікальним
пристроєм? Якщо для використання миші необхідно рухати пальцями і кистю, то для
того щоб керувати переміщеннями і діями за допомогою NIA, треба думати і
напружувати або розслабляти мускулатуру особи. Пристрій являє собою електронний
блок, з'єднаний проводом з гумовим обручем, на якому закріплені три датчики.
Обруч одягається на голову і зчитує електричні сигнали, що надходять від мозку,
тобто фактично знімає електроенцефалограму. Також OCZ NIA сприймає м'язові
скорочення і рух очей.
Основний принцип роботи пристрою заснований на тому,
що всі сигнали володіють якимись параметрами: частотою, амплітудою, енергією.
Однакові сигнали мають однаковими характеристиками, і якщо виділити серед всіх
сигналів набір з певними параметрами, то можна зіставляти йому команди, які
виконуються на комп'ютері - наприклад, натиснення клавіш або їх комбінацій.
Таким чином, NIA вибирає серед всіх вступників електричних імпульсів ті, які
задовольняють заданим вимогам. Так, серед електричних імпульсів, які
генеруються мозком, можна виділити дві основні групи: альфа-хвилі, які
відповідають стану розслаблення, і бета-хвилі, що виникають при напрузі або
концентрації на чому-небудь. Також існують дельта-, тета-і гамма-хвилі, але
вони генеруються під час процесів глибокого сну, глибокої релаксації і
надвисокої активності відповідно - їх NIA не сприймає. У силу індивідуальності
мозку кожної людини різним людям буде потрібно різний час і обсяг зусиль для
освоєння роботи з цим унікальним маніпулятором, причому більшості буде простіше
навчитися керувати за допомогою м'язів, але комусь - за допомогою мозкових
хвиль.
|